søndag 30. august 2009

Spots, du e STERILISERT

Nu e d pikantullimæ 3 gangen, første gangen våkna æ halv 3 på natta av et sinnsykt vræl oppe, da sto d ei grå å hvit hankatte i vinduet å lokka på spots, 2 gangen va samme natta halv 5 å da va d ei svart skogskatte som æ bare så bakpotan på.
I natt derimot ble d litt verre, det var et helsikkes mas å våkne til, fytti F** for et mål på pusia mi, jeg hiver på meg morgenkåpen å løper opp trappene og slår på lys, samtidig ser jeg spots og en annen pus løpe ned fra hemsen vår å hun vræler like mye, jeg var litt skeptisk til å ta i henne, men fant ut jeg ikke hadde noe valg.
Jeg tar tak i hopusia mi og stenger henne inne på datarommet så monsen som var her skulle få låv å dra ut. Da jeg skulle sjekke om han gikk ut løp han under kjøkkenbordet og gjemte seg, matmor går rundt å kommenterer; hvis du kommer inn i mitt huns skal du faktisk få låv til å hilse på meg også, han går ut fra bordet, men blit sittende.
Jeg hilser pent, stryker litt over pelsen, kjenner han er myk å god å kosen så d holder. Han fant vistnokk ikke veien ut igjennom vinduet så jeg måtte slippe han ut gjennom verandadøra, mor setter seg for en liten nattrøyk å venter på at pusen skal få gå av sted. Når matmor er ferdig med røyken sin går jeg å henter spots, legger henne i senga å prøver å såve...
Spots gikk ikke ut igjen, hun gikk rundt i huset å forsikret seg om at intrengeren var borte så dro hun.
Komiske er at nemi drar fugler å jakter på lemmen inne, spots får tak i andre katter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar