fredag 6. mars 2009

Nemi

Navn: Nemi
Kjønn: han
Alder: ca 2 år
Dyr: Katt
Farge: hvit med sorte prikker
Kastert
ID merket
Vaksinert
Info:
Nemi er en ung å sprek hankatt som elsker å være ute når sola skinner. Nemi bruker å være med når jeg drar hjem til mamma å pappa og når vi drar på hytta. Også de plassene bruker han og være ute.
Jeg som matmor er ganske bekymret hver gang go gutten skal ut på tur, vi har opplevd fine og triste ting sammen. 12.09.08 ble vår kjære pusi venn sessy påkjørt mens nemi så på. Var et forferdelig syn for oss begge 2. Sessy var bare 5 mnd gammel og skulle bare gå over veien tilbake til huset vårt.
Ellers så har vi hatt mange fine stunder sammen og krangler mye om hvordan husholdet hær skal være. Nemi stakkar forstår ikke at når vi såver skal man ikke dra ut på jakt. Jeg er meget streng på utetider og natten hær hvor vi bor er farlig for en ung å uerfaren katt.
Nemi er velloppdratt på noen områder, han kommer innom hjemme ca. hver time for at jeg skal se at han har det bra, men beklagelig nokk elsker han å åpne dører og det setter sine spor på håndtake. Nemi er ekstrem på å mjaue mitt på natten, og liker å plage mor sine tær på natta. Enda bedre er det og hoppe på mor fra vinduskarmen på såverommet når jeg såver.
Jeg å Nemi har flyttet 3 ganger til nå, å det vil nokk bli flere ganger til man kan få lån til hus.
Nemi er også en yppelig jeger og kommer en gang nå og da med en fugel hjem til mor, da begynner jeg å hyle å skrike og ber han om å slippe den, til slutt må enten jeg knekke nakken på fugelen eller slippe den løs, (om den er i stand til å klare seg selv).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar